 Taloanele neridicate timp de trei luni suspendă pensia
• documentele neridicate în octombrie si noiembrie pot fi recuperate luna viitoare • distribuirea se face în perioada 14-28 ale fiecărei luni • Postasii continuă să distribuie cupoanele de pensie de culoare mov, la domicilile pensionarilor nemteni care au optat pentru plata drepturilor care li se cuvin prin conturi bancare sau carduri. În situatia în care destinatarii nu sînt găsiti la domiciliu, aceste documente vor fi returnate la Casa Judeteană de Pensii. Pentru pensionarii ale căror taloane au ajuns la CJP, cu mentiunea lipsă domiciu, mai mult de trei luni consecutiv, plata drepturilor bănesti se suspendă. Reluarea se poate face la cerere, începînd cu luna următoare depunerii solicitării. Taloanele de pensie neridicate de titulari pentru lunile octombrie si noiembrie pot fi recuperate în luna următoare, decembrie 2006. Compania Natională Posta Română trimite către pensionari taloanele de culoare mov, iar distribuirea lor se face pe străzi, cartiere, sate sau comune. Postasii vor aduce documentele acasă numai în zilele lucrătoare, în perioada 14-28 ale lunii, conform calendarului lunar stabilit în conventia încheiată cu Casa Natională de Pensii si alte Drepturi de Asigurări Sociale. Dacă destinatarul talonului nu va fi găsit la domiciliu, i se va lăsa un aviz pe baza căruia, pînă în penultima zi lucrătoare a lunii, îsi va putea, totusi, ridica talonul de la oficiul postal mentionat în aviz sau la cel în raza căruia domiciliază. Distribuirea documentelor se face la adresa înscrisă pe ele, fiind înmînate, după caz, fie destinatarilor, fie persoanelor mandatate cu procură specială autentică, ori curatorului - dar numai în baza deciziei de curatelă. Talonul mai poate fi ridicat de tutore, dar, la fel, numai în baza deciziei de tutelă. La primirea talonului, titularul sau mandatarul are obligatia să prezinte salariatului postal actul de identitate - buletinul sau cartea de identitate - si trebuie să completeze rubricile de pe cupon referitoare la data la care titularul primeste talonul, semnătura de primire a acestuia, seria si numărul actului de identitate al titularului sau mandatarului, numărul procurii, emitentul si data emiterii. După expirarea termenului limită de distribuire a actelor, adică ultima zi lucrătoare a lunii, taloanele pentru care titularii nu au fost de găsit vor fi înapoiate Casei Judetene de Pensii Neamt. Functionarii acestei institutii trebuie să caute în baza lor de date titularul, pentru că pot exista situatii în care acestia si-au schimbat domiciliul si nu au anuntat, ori alte cazuri. Din luna septembrie a acestui an, Bancpost si Casa de Economii si Consemnatiuni nu au mai deschis conturi noi pentru pensionarii care ar fi vrut să opteze pentru plata drepturilor bănesti care li se cuvin în cont bancar sau pe card. Începînd de luna trecută, octombrie 2006, taloanele de plată a drepturilor nu au mai fost distribuite de Bancpost, această operatiune urmînd a fi efectuată, lunar, de casele teritoriale de pensii, prin Compania Natională Posta Română, indiferent de modalitatea de plată pentru care a optat titularul. Noile taloane sînt de culoare mov, iar cei interesati au fost obligati să anunte Casa Judeteană de Pensii Neamt despre schimbarea domiciliului, dacă a fost cazul. Pensionarilor li s-a cerut să comunice CJP varianta în care doresc să-si primească banii, cum ar fi mandat postal, cont curent, ori cont de card deschis la alte bănci, cu care urmează să fie încheiate conventii de plată. Casa Natională de Pensii poartă discutii cu toate băncile comerciale interesate să încheie astfel de protocoale, privind modalitătile de plată a pensiilor.
|