Gara Piatra Neamt are sanse sã fie reabilitatã de austrieci
• lucrarea va fi efectuatã de austriecii de la Bernard Ingenieure, cu finantare nerambursabilã prin Programul PHARE • municipalitatea pietreanã s-a angajat, în principiu, sã modernizeze spatiile adiacente statiei • Gara Piatra Neamt a intrat în competitia pentru cosmetizare si are sanse sã fie modernizatã cu bani europeni. Ministerul Transporturilor a trimis adresã Primãriei Piatra Neamt anuntînd cã, în cadrul programului PHARE 2004 - „Asistentã tehnicã pentru reabilitarea de gãri“, se asigurã finantare nerambursabilã pentru a pune la punct cinci statii de cale feratã din tarã. Pe 30 noiembrie anul trecut, ministerul a semnat contract de servicii cu firma Bernard Ingenieure ZTGMBH Austria pentru acest proiect, contract cu durata de 10 luni si al cãrui beneficiar este Compania Nationalã Cãile Ferate Române. Ca sã participe în acest proiect, autoritãtile locale trebuie sã semneze un acord de principiu cu CFR, lucru pe care Consiliul Local l-a fãcut sîmbãtã, în cadrul unei sedinte extraordinare. Astfel, Gara Piatra Neamt a intrat în cursa pentru reabilitare cu bani europeni. Dacã legislativul local nu îsi dãdea avizul, Piatra Neamt nu ar fi intrat pe lista localitãtilor candidate din care sã fie selectate cele cinci gãri.
Obiectivul general al acestui proiect are în vedere „îmbunãtãtirea calitãtii serviciilor pentru pasageri si atragerea acestora cãtre transportul pe cale feratã“. Conceptul implicã modernizarea statiilor CFR, a infrastructurii conexe, asigurarea conexiunilor cu sistemul de transport public urban, spatii de parcare, statii de autobuz adiacente, pasaje, modernizarea spatiilor comerciale din gãri. Din cele 12 gãri propuse de CFR, printre care si cea de la Piatra Neamt, vor fi alese cinci. Pasii urmãtori vor fi întocmirea documentatiei de licitatie (studiu de fezabilitate si proiectul tehnic), urmînd sã vinã si finantarea prin fondurile structurale. Gara Piatra Neamt are sanse sã fie aleasã dacã autoritãtile locale îndeplinesc o serie de criterii, care se referã la numãrul zilnic de pasageri, modernizarea spatiilor adiacente ei sã nu fie inclusã pe listele de finantare din alte surse, precum si acordul de principiu al autoritãtilor locale. Ceea ce s-a si obtinut. Comitetul de conducere al proiectului va decide care sînt cele cinci gãri norocoase, iar ulterior va coopta un reprezentant al administratiei pietrene pentru a analiza si aproba studiul de fezabilitate si proiectul tehnic ce urmeazã sã fie întocmite.
|