Despre birocratie, la Prefectura
• vineri, 25 mai, la Prefectura s-a analizat necesarul dotarilor si a personalului în institutiile semnatare ale Memorandumului pentru debirocratizare Prefectul Toader Mocanu a cerut, la sfîrsitul saptamînii trecute, urgentarea aplicarii în judetul Neamt a sistemului de emitere rapida a unor documente, asa cum este prevazut în Memorandumul privind debirocratizarea institutiilor publice. Este vorba despre eliberarea rapida a permisului de conducere auto, a certificatului de înmatriculare a masinii, a cazierului fiscal si judiciar si a apostilelor.
Prefectul i-a convocat vineri, 25 mai, pe reprezentantii de la nivel local ai institutiilor semnatare ale Memorandumului pentru a face o analiza detaliata a dotarilor si personalului necesar pentru respectarea termenelor prevazute de acesta. Au fost invitati sefii Serviciului Cazier Judiciar din cadrul Inspectoratului de Politie, Serviciului Cazier Fiscal din cadrul Directiei de Finante, Registrului Auto Român, Registrului Comertului si ai celor doua servicii din cadrul Prefecturii - Serviciul Pasapoartelor Simple si Serviciului de Permise si Înmatriculari.
Problemele cu care cele doua servicii comunitare de pasapoarte si permise se confrunta sînt spatiul insuficient si dotarile. Drept urmare, prefectul Mocanu a cerut informarea de urgenta a institutiilor centrale cu privire la necesarul de dotari, iar pentru solutionarea problemelor legate de spatiu se vor relua discutiile cu Primaria Piatra Neamt si Consiliul Judetean privind posibilitatea mutarii birourilor care functioneaza în acelasi spatiu cu cel al serviciilor comunitare. De asemenea, se cauta solutii si pentru simplificarea procedurii de eliberare a certificatului judiciar.
„ÃŽn prezent, pasapoartele în regim de urgenta se elibereaza în termenul prevazut de doua ore, iar pasapoarte în regim normal - în termen de 7 zile. Iar pentru eliberarea permiselor de conducere, a certificatelor de înmatriculare si a numerelor de înmatriculare în termen de doua ore, pîna la 1 iunie vom gasi solutiile necesare pentru respectarea acestui termen, astfel încît sa eliminam cozile de la ghisee“, a precizat prefectul Toader Mocanu.
Cît priveste eliberarea de catre Agentia de Administrare Fiscala a certificatelor fiscale în maxim doua ore, prefectul Toader Mocanu a apreciat faptul ca aceasta activitate se desfasoara din 16 mai 2007, prin aplicarea unui ordin al Ministrului Economiei si Finantelor.
Memorandumul, continînd propuneri de debirocratizare a institutiilor publice, a fost aprobat de Guvern în urma cu doua saptamîni si este obligatoriu pentru toate ministerele cu responsabilitati în domeniu.
|