Transportul public local, sãmînþã de scandal între consilieri
O nouã modificare a regulamentului de transport - în fapt fiind vorba despre suplimentarea numãrului de microbuze ºi fixarea intervalelor orare pe traseele Ciritei-Dãrmãneºti ºi Blocul 40-Bîtca Doamnei - a provocat numeroase reacþii în rîndul unora dintre consilierii locali reuniþi, vineri, în ºedinþã. Cel mai vehement a fost consilierul local Adriean Chirilã, care a reproºat reprezentanþilor Primãriei Piatra Neamþ cã sînt inconsecvenþi. „S-a discutat, iniþial, ca modificãrile de trasee sã se facã dupã trei luni. ªi în ºedinþa trecutã a fost operatã o modificare. Cred cã este normal ca, atunci cînd sînt fãcute, sã fim consultaþi. Se încalcã orice înþelegere. Nu pot fi îngheþate odatã aceste modificãri? Am discutat despre înfiinþarea unei comisii formate din consilieri - nu am fãcut acest lucru - care sã controleze activitatea transportatorilor. Niciunul nu respectã traseele“, a afirmat consilierul Chirilã. Cum acesta face parte din consiliul director al societãþii de interes judeþean Troleibuzul, rãspunsul oferit de specialiºtii Compartimentului Transporturi din cadrul Primãriei Piatra Neamþ a fost cã modificãrile nu aduc atingere transportului cu troleibuzul. „Se doreºte transport de capacitate, ori cu microbuze? Atunci, tragem pe dreapta autobuzele ºi troleibuzele“, a mai declarat Adriean Chirilã. Primarul Gheorghe ªtefan a apreciat cã, ºi în acest domeniu, trebuie sã funcþioneze economia de piaþã ºi cã orice modificãri aduse se bazeazã pe cerinþele cetãþenilor. „ÃŽn acest domeniu ar trebui sã existe o realã concurenþã, pot fi ºi 1.000 de mijloace de transport. Cel care oferã serviciile de cea mai bunã calitate, la preþurile cele mai mici, cîºtigã piaþa. Transurban, care a primit 15 autobuze din Italia, ne-a cerut sã nu le fixãm redevenþa la nivelul de 25% din încasãrile pe bilete ºi abonamente. Dacã acceptam, însemna cã promovam concurenþa neloialã. Microbuzele plãtesc 10 euro/ traseu/zi. Sã scoatem toate microbuzele ºi sã rãmînã numai mijloacele Troleibuzul ºi Transurban, iar lumea o sã þipe ºi o sã ne ia la bãtaie cu pietre. Dacã Guvernul va interzice transportul cu microbuzele - dupã gravele accidente înregistrate, va trebui sã respectãm legea ºi, atunci, vor rãmîne numai mijloacele Transurban ºi Troleibuzul“, a subliniat Gheorghe ªtefan
|