Frumusete cu amendã
• Protectia Consumatorului a descins prin sãlile de fitness, solarium, saunã si masaj • vizita s-a lãsat cu 3 avertismente si 3 amenzi în valoare de 6.000 de lei, plus închiderea pînã la remedierea deficientelor • Nici frumusetea nu mai e ce-a fost. O vizitã la solarium sau la salonul de masaj se poate dovedi o surprizã de proportii, avînd în vedere cã prestatorii de astfel de servicii au fost prinsi în ofsaid de inspectorii de la Protectia Consumatorului. Zilele trecute acestia au descins în saloanele profilate pe întretinere corporalã: sãli de fitness, gimnasticã aerobicã, saunã, masaj, solarium, culturism. Fiecare în diverse combinatii, ba una din sãli oferea toate serviciile la un loc. ÃŽn sase saloane au fost gãsite nereguli, drept pentru care s-au dat amenzi de toatã... frumusetea. ÃŽn primul rînd, inspectorii OJPC Neamt au constatat încã de la intrare cã lista de tarife este afisatã, dar pretul nu include TVA. Clientul, bun bazat cã dã 5 lei pe o orã de alergat, se trezea la final cã plãteste mai mult. La unele saloane, lista de preturi nici mãcar nu era afisatã, ci putea fi gãsitã pe unul din pliantele publicitare. E drept, angajatii de acolo au spus celor de la OJPC cã dau astfel de pliante tuturor celor care intrã în complex. Apoi, nu erau afisate informatii referitoare la regulamentul de functionare, nici instructiuni si avertismente de care clientii sã tinã cont cîtã vreme sînt în sãlile respective, fãcînd ceea ce au plãtit sã facã. ÃŽn cazul tratamentelor corporale pe care unele saloane le ofereau, nu erau descrise procedurile, nici mãcar cele esentiale. Clientul plãtea, de exemplu, capsulã Feng Shui, tratament Botorelax, tratament Aromatic, tratament Guinot, tratament Beaute Neuve si habar n-avea ce pãteste sau ce i se face. Nu s-au regãsit tariful si conditiile de prestare a serviciului în baza abonamentelor eliberate. ÃŽn unele sãli de fitness, oamenii nu erau informati în privinta regulilor pe care trebuie sã le respecte. S-au gãsit saloane în care se eliberau abonamente pe aceeasi perioadã, dar cu numãr diferit de sedinte de înfrumusetare. Pentru unele se aplicau reduceri, însã nicãieri nu se preciza acest lucru. Un lucru bun constatat de OJPC Neamt a fost cã personalul din astfel de localuri este calificat în ceea ce face. Atît în înfrumusetare, cît si în recuperare medicalã. Iar accesul la servicii se face corect, pe bazã de recomandare medicalã, dacã e vorba de recuperare fizicã. Sigur, calitatea diferã, au constatat inspectorii OJPC, în functie de dotarea fiecãrui salon si de pregãtirea salariatilor. Aparatura a fost gãsitã în regulã, cu verificãrile si garantiile la zi. Bilantul descinderilor prin saloanele de frumusete: 3 avertismente, 3 amenzi în valoare de 6.000 de lei si închiderea temporarã a portilor, pînã la remedierea deficientelor.
|