Consiliile judeþene ºi primãriile, transformate în SRL-uri?
• o modificare a Legii 215 ar da posibilitatea ca în primãrii sau în consiliile judeþene sã se poatã angaja administratori publici care sã se ocupe de toate atribuþiile aleºilor • „este ilegal, imoral ºi ineficient...“, susþine vicepreºedintele Dumitru Badea • Dumitru Badea, preºedintele Partidului România Mare, filiala Neamþ, se opune aprobãrii a douã articole propuse de guvernanþi, pentru modificarea Legii 215, a Administraþiei Publice Locale. Cele douã prevederi la care face referire liderul peremist vizeazã suplimentarea atribuþiilor pentru preºedinþii consiliilor judeþene ºi primarii de localitãþi. Astfel, preºedintele CJ sau primarii ar putea propune legislativului judeþean sau local, dupã caz, înfiinþarea unei funcþii de administrator public. Numirea sau eliberarea din funcþie a acestuia ar fi fãcutã de preºedintele CJ sau de primar, iar acest administrator public „poate îndeplini, în baza unui contract încheiat în acest sens cu preºedintele CJ/ primarul, atribuþii de coordonare a aparatului de specialitate sau a serviciilor publice de interes judeþean sau local“, reiese din textul propus. Mai mult, preºedinþii CJ sau primarii ar putea delega cãtre administratorul unic ºi calitatea de ordonator principal de credite.
Avînd în vedere cele menþionate, Dumitru Badea va solicita, cu ajutorul lui Gheorghe Funar, parlamentar PRM, eliminarea prevederilor care ar legifera aceste modificãri. „Este ilegal, imoral ºi ineficient ca o persoanã venitã, de regulã, din afara sistemului, selecþionatã, cu siguranþã, pe criterii politice sã conducã, practic, Consiliul Judeþean sau primãria, iar cei aleºi, primarul, viceprimarii, preºedintele sau vicepreºedinþii acestor foruri sã fie simpli spectatori. Pentru ce mai sînt aleºi? Este o inepþie, probabil împrumutatã din exterior, care încalcã principiile democratice ale funcþionãrii statului de drept, invocate în toate ocaziile“, a declarat Dumitru Badea. El a mai amintit cã ºi aºa, în acest moment, organele alese sînt încorsetate în tot felul de legi, ordine ºi intrucþiuni ale miniºtrilor sau ale unor funcþionari publici din ministere, iar autonomia a rãmas „o poveste, pentru cã ei nu mai pot face nimic fãrã aprobarea prefectului, ori a ºefilor unor servicii descentralizate“. „Se spune cã între prefect ºi consiliul judeþean nu existã relaþii de subordonare, dar prefectul - cã orice s-ar spune, a rãmas înregimentat politic ºi nu va fi niciodatã independent, indiferent de natura guvernãrii - conduce toate organismele judeþene, în care ºeful executivului judeþean are cel mult funcþia de vicepreºedinte. Asta ce este? Nu este subordonare? De ce, de exemplu, în cadrul Comitetului Judeþean pentru Situaþii de Urgenþã nu sînt atît prefectul, cît ºi preºedintele CJ copreºedinþi?“, a subliniat liderul peremist.
|