„Rãzboiul“ apometrelor
Asociatiile de locatari din Roman, pe de o parte, si furnizorul de apã, Acvaserv, de cealaltã, îsi cer reciproc sã respecte corectitudinea înregistrãrii consumului de apã. Conflictele apar în momentul în care cresc diferentele dintre consumurile declarate de proprietari si cele facturate de furnizor. Astfel de situatii s-au înregistrat la numeroase asociatii romascane, dintre care mentionãm: 1, 4RM, 23, 41, 47 si 59. Conducerea Acvaserv este dispusã sã lãmureascã aceste neclaritãti ale romascanilor, dar pentru aceasta cere un întreg dosar, care sã cuprindã buletinele de verificare si aprobarea de model pentru apometrele tuturor locatarilor. „Noi avem aceste documente, pentru toate apometrele de la bransament. De aceea dorim, înainte de a începe orice discutie pe aceastã temã, sã vedem dacã si proprietarii respectã legea“, a declarat Cristian Buzdugan, director tehnic al Acvaserv. Romascanii care vor sã-si verifice apometrele nu pot apela decît la serviciile unei singure firme, Tehnoprest SRL. Reprezentantul firmei a sustinut cã, în ultimii trei ani, a verificat doar în jur de 15.000 de apometre, în conditiile în care în Roman se gãsesc în exploatare în jur de 30.000 de asemenea aparate. Acest lucru este recunoscut si de unii dintre presedintii de asociatii. „Numai 30% dintre apometre sînt verificate si, conform legii, ar trebui sã-i trec pe cei ce nu-si verificã aparatele la consum pausal, adicã de 6,5 metri cubi de persoanã. Nu stiu, însã, dacã voi încasa banii, de vreme ce omul nu are bani nici pentru verificarea apometrelor“, a declarat Vasile Vasilicã, presedintele Asociatiei nr. 1. Verificarea contoarelor de apã potabilã este un lucru care a intrat si în atentia Primãriei, asociatiilor de proprietari fiindu-le cerutã întocmirea unei situatii în acest sens.
|