Non-calitatea, reclamatã la OJPC Neamt
Angajatii Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Neamt au fost asaltati, în ultimul trimestru al anului trecut, de o puzderie de nemteni care, nemultumiti de calitatea produselor si serviciilor de pe piata judetului, au depus reclamatii si sesizãri. Astfel, în ultimele trei luni ale anului în curs, au fost înregistrate la sediul OJPC Neamt si cercetate de angajatii acestei institutii 134 de sesizãri si reclamatii, ceea ce înseamnã cã au avut de rezolvat peste douã astfel de petitii într-o zi lucrãtoare. Reclamatiile fãcute de consumatorii nemultumiti au vizat produse alimentare, produse nealimentare, prestãrile de servicii si serviciile de utilitate publicã.
Ponderea cea mai mare au reprezentat-o reclamatile si sesizãrile din ultimele douã categorii. Astfel, nemtenii s-au plîns de serviciile de alimentatie publicã si de cele turistice, de cele telefonice, de transport, bancare, de asigurãri, postale, cele de TV cablu si de reparatii ale produselor mecanice, electrice si electronice de uz casnic sau de reparatii auto, moto, velo. Conform precizãrilor fãcute de cãtre inginer Gheorghe Bud, consilier superior în cadrul OJPC Neamt, cele mai multe dintre reclamatiile si sesizãrile primite de la populatie, în ultimul trimestru al anului 2006, au fost întemeiate si, în urma interventiei reprezentantilor acestei institutii, au fost solutionate, în sensul cã au fost schimbate produsele, ori a fost restituitã contravaloarea acestora.
Nemtenii au mai reclamat nerespectarea clauzelor contractuale la serviciile Internet, furnizarea semnalului cu întreruperi repetate si de lungã duratã, nerespectarea contractelor la servicii imobiliare, blocarea abuzivã a rotilor în parcãri din orasele din judet, acordarea unor servicii de proastã calitate la spãlãtoriile auto, la taxi etc. În foarte multe dintre sesizãrile si reclamatiile care au fost primite la OJPC, în ultimele luni, a fost acuzatã facturarea incorectã a utilitãtilor furnizate populatiei de cãtre Romtelecom, E-ON sau de societãtile care furnizeazã energie termicã, dar, în cele mai multe dintre situatii, cercetãrile au demonstrat cã reclamatiile nu erau întemeiate.
Foarte multe dintre sesizãrile primite de OJPC Neamt, de cînd a dat frigul, s-au referit la functionarea defectuoasã a centralelor termice de apartament, fie cã functioneazã pe gaz metan, ori pe energie electricã. Nemtenii au acuzat mai ales lipsa de solicitudine manifestatã de firmele care asigurã service-ul acestor utilaje.
|