 „Dosariadă“ în învătămînt
• Inspectoratul a cerut directorilor de institutii de învătămînt să completeze un dosar „stufos“ • acelasi lucru este solicitat, de directori, colectivului didactic • în dosare, pe lîngă datele detaliate de stare civilă, trebuie explicitate aptitudinile artistice si cele tehnice • Inspectoratul Scolar Judetean (ISJ) Neamt a solicitat, pentru constituirea Statului personalului de conducere a unitătilor de învătămînt, un noian de date despre directori si directorii adjuncti. Datele solicitate sînt necesare pentru întocmirea unei baze pentru uz intern, care va putea fi accesată doar din reteaua internă a inspectoratului. În teritoriu, si directorii unitătilor de învătămînt vor aduna, la rîndul lor, aceleasi date pentru toti angajatii din subordine. Pentru a realiza Statul personalului de serviciu cadrele didactice au fost rugate să transmită, pînă pe 11 ianuarie 2007, următoarele documente: CV model european; documente de stare civilă; evolutia profesională; rezultatele evaluărilor periodice pentru cei aflati în functie de mai mult de un an. Directorii unitătilor scolare au privit diferit aceste cerinte ale inspectoratului. „Sîntem obisnuiti să ni se ceară în fiecare an aceste documente. Anul acesta ar fi totusi noutatea că ni se solicită informatii detaliate despre starea civilă, ceea ce mi se pare un pic exagerat. Dar, dacă acestea sînt cerintele, asa facem“, a declarat Cristina Avădănii, directoarea Colegiului Tehnic „Danubiana“. ISJ Neamt a solicitat toate datele de stare civilă, cu niste detalii care probabil că ajută la ceva, cum ar fi numele înainte de căsătorie, serie si număr certificat de căsătorie, etc. Alti sefi ai unitătilor de învătămînt au fost pusi în încurcătură de întocmirea CV-ului în format european, care le-a „mîncat“ tot timpul. „Nu am timp să vorbesc cu dumneavoastră. Trebuie să transmit urgent datele la inspectorat, CV european si multe altele“, a declarat, cu o zi înainte de termenul limită, Maria Lozincă, directoare adjunctă la Colegiul National „Roman Vodă“. Pentru cine nu este obisnuit să caute în permanentă un loc de muncă, cum este si cazul profesorilor cu vechime, care au bine asigurate slujbele, să întocmesti un CV poate fi o experientă cel putin inedită. Nu se poate spune, însă, despre CV-ul de format „european“, că nu ar avea picanteriile sale. În afară de multe chestiuni a căror pertinentă nu o contestă nimeni, cum ar fi pregătirea profesională, numele, experienta managerială, limbile străine cunoscute, documentul are si rubrică de „Aptitudini si competente artistice“, muzică, desen, pictură, literatură etc. Mai este o rubrică pentru „Aptitudini si competente tehnice - utilizare calculator, anumite tipuri de echipamente, masini, etc. Cu alte cuvinte, pentru a avea un CV „beton“ ar fi bine să fii un bun manager, să cînti sau să pictezi în timp ce repari un strung cu comandă numerică. Acest model „european“ de curriculum vitae a fost aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 1021 din 25 iunie 2004, fiind un bun mijloc pentru conducerea ISJ de a afla ce preocupări au directorii săi.
FOTO: Profesorii si directorii nu vor mai putea avea „secrete“
|