Viaductul de la Poiana Teiului, în reparatie capitalã
Viaductul din Poiana Largului, ce traverseazã rîul Bistrita sau, mai precis, coada lacului de acumulare Izvoru Muntelui, fãcînd legãtura rutierã dintre judetele Neamt, Suceava si Harghita, a intrat în reparatie capitalã, începînd cu data de 23 octombrie 2006. „ÃŽnlãturarea efectelor calamitãtilor naturale din anul 2005, la pod pe DN15, Km. 243+610, la Poiana Teiului“ este titulatura actiunii de reabilitare a viaductului, stipulatã în panoul de legitimizare al „Santierului în lucru“, postat la unul dintre capetele podului. Lucrãrile sînt efectuate de cãtre SC Hidroconstructia SA Bucuresti, Sucursala Bacãu, prin Santierul Poiana Teiului, pe baza unui proiect realizat de cãtre firma bucuresteanã IPTANA SA. „Viaductul Poiana Largului a intrat, începînd din a doua jumãtate a anului trecut, într-un program de consolidare. Asta mai ales ca urmare a efectelor calamitãtilor din vara anului 2005, dar si ca o consecintã a erodãrii acestei cãi de acces pe perioada celor aproape 50 de ani de exploatare“, a declarat Emilian Darie, inginerul sef al Sectiei Judetene Neamt de Drumuri Nationale (SDN). Demarate cu oarece întîrziere, motivatã de unele probleme legate de proiectere, lucrãrile au cãpãtat contur odatã cu sosirea primãverii. Oricum, dupã cele scrise în panoul de identificare a investitiei, termenul de finalizare a executiei lucrãrilor este prevãzut a fi 23 octombrie 2007. Si totusi, beneficiarul obiectivului, respectiv SDN Neamt, nu este sigur cã data scadentã afisatã va fi una si-aceeasi cu momentul inaugural al viaductului reabilitat. Asta din cauza unei întîrzieri consemnate pe motiv de corectare a proiectului. „Sperãm ca graficul de executie sã fie respectat, astfel încît, în toamnã, viaductul sã fie dat la cheie. Avem, însã, unele rezerve, dat fiind faptul cã au existat probleme ce au tinut de proiectare. De altfel, probleme specifice oricãrui început de drum“, a afirmat inginerul sef al Sectiei de Drumuri Nationale a judetului Neamt. Din spusele aceluiasi interlocutor, am aflat cã, pe parcursul lucrãrilor, circulatia rutierã pe viaduct nu va fi întreruptã, ci va fi restrictionatã prin semaforizare, asta, însã, numai atunci cînd se vor executa lucrãrile la suprastructura obiectivului, adicã în perioada în care se va înlocui balustrada ambelor pãrti, se vor reface trotuarele si va fi asfaltatã partea carosabilã. ÃŽn rest, toate lucrãrile vor fi efectuate cu ajutorul schelelor, care deja si-au fãcut aparitia în partea dinspre Vatra Dornei a podului, acolo unde infrastructura cãii de acces a fost cel mai tare afectatã, ca urmare a calamitãtilor din 2005. „Tratarea betonului din bolti, cofrarea si executia betoanelor de cale se vor executa cu ajutorul schelelor. Asa se explicã instalarea acestora în zonã“, ne-a explicat inginerul sef Emilian Darie. De retinut cã viaductul de la Poiana Largului a fost construit în anii '60, odatã cu ridicarea barajului de la Bicaz. Cu trecerea anilor, traficul s-a intensificat.
|