E-On cere scuze pentru avaria de duminicã
• reprezentantii distribuitorului de energie electricã sustin cã au fãcut tot posibilul pentru remedierea cît mai grabnicã a avariei care a lãsat fãrã curent mii de pietreni • vreme de cîteva ore, consumatorii casnici si firmele de pe Ana Ipãtescu, Dacia si Petru Rares au stat pe întuneric • O avarie de proportii produsã duminicã, 4 noiembrie, la ora 13.30, a lãsat fãrã curent electric, timp de cîteva ore, cîteva mii de consumatori casnici si mici consumatori din Piatra Neamt. Initial, au fost afectate douã zone centrale ale municipiului, respectiv „Ana Ipãtescu“ (zona de blocuri) si „Dacia“ (blocurile 7-18 - cu aproximativ 1.300 de consumatori casnici si 56 de mici consumatori, sedii de firme). Potrivit reprezentantilor E-On Moldova, avaria s-ar fi produs în reteaua de distributie subteranã cu tensiunea de 10 kV, fiind afectate 5 posturi de transformare. Aceleasi surse au afirmat cã pentru identificarea si separarea zonei defecte, respectiv, restabilirea alimentãrii, a fost chemat la serviciu inclusiv personalul consemnat la domiciliu pentru situatii deosebite. ÃŽnsã, defectiunile s-au tinut lant, astfel cã, 25 de minute mai tîrziu, la încercarea de preluare a consumului pe altã cale, o altã avarie a afectat încã 14 posturi de transformare care alimentau 1.962 de consumatori casnici si 96 de mici consumatori. Pe lînga „Dacia“ si „Ana Ipãtescu“, a fost afectatã si zona „Petru Rares“ (mai putin blocurile C1-C4).
La ora 15.10, angajatii E-On reusiserã sã realimenteze 6 posturi de transformare, 8 rãmînînd, în continuare, nealimentate (aproximativ 1.500 consumatori casnici si 66 mici consumatori). La ora 15.35, se reusise alimentarea a încã trei posturi de transformare, cinci rãmînînd, în continuare, nealimentate (aproximativ 1.300 consumatori casnici si 56 mici consumatori). Dar, chiar si dupã reluarea alimentãrii cu energie electricã, au apãrut o serie de întreruperi, de ordinul minutelor.
Pentru neajunsurile create pietrenilor, lãsati fãrã curent, pret de cîteva ore (E-On sustine cã între 13.30 si 17.20) în zi de duminicã, reprezentantii distribuitorului de energie electricã si-au cerut scuze, subliniind cã pentru remedierea avariilor a fost necesarã scoaterea de sub tensiune a cablurilor supuse verificãrilor. „Cerem scuze clientilor nostri pentru disconfortul creat de aceste întreruperi si îi asigurãm cã angajatii E-On Moldova Distributie au intervenit cu promptitudine si profesionalism pentru înlãturarea efectelor avariei si pentru restabilirea alimentãrii cu energie cît mai repede cu putintã“, a transmis Sorin Munteanu, purtãtor de cuvînt al E-On Moldova.
|