Oaspeþi din toatã þara, la Liceul Particular nr. 1 „Aurora Ouatu“
• vineri, la Bacãu, a avut loc un concurs naþional la care au participat toate liceele particulare din România • în aceeaºi searã, delegaþia a poposit la Liceul Particular nr. 1 „Aurora Ouatu“ • oaspeþii s-au declarat încîntaþi de cele vãzute la instituþia particularã de învãþãmînt din Neamþ • Vineri, 19 mai 2006, la Liceul „Grigore Tãbãcaru“ din Bacãu s-a desfãºurat un concurs naþional la care au participat toate liceele particulare din România. Aflat la cea de-a doua ediþie, concursul a avut ca tematicã opera lui Vasile Alecsandri. Liceul Particular nr. 1 „Aurora Ouatu“ a fost reprezentat de cîte un elev din fiecare clasã licealã.
Întreaga delegaþie, formatã din ºaizeci ºi cinci de elevi ºi douãzeci de cadre didactice, a poposit, în aceeaºi searã, la sediul Liceului Particular nr.1 din Piatra Neamþ. Prezenþi au fost, de asemenea, preºedintele Uniunii Naþionale pentru Dezvoltarea Învãþãmîntului Particular Preuniversitar din România (UNDIPPR), Viorel Enea, ºi inspectorul general al Direcþiei Generale pentru Învãþãmîntul Preuniversitar din Ministerul Educaþiei, Gheorghe Felea.
Dupã vizitarea localului ºcolii, li s-a oferit un program artistic alcãtuit din cele mai substanþiale reprezentãri artistice promovate prin nenumãratele iniþiative culturale desfãºurate aici, oaspeþii lãcaºului particular de învãþãmînt pietrean arãtîndu-se impresionaþi de tot ceea ce au cunoscut, pe parcursul scurtului popas.
Abordatã în timp ce aºtepta cu emoþie oaspeþii, Alina Ifrim, directorul Liceului Particular nr. 1 „Aurora Ouatu“, a þinut sã ne ofere cîteva amãnunte despre semnificaþia ºi, mai ales, aria de interes a acestei vizite: „Este, pentru noi, un prilej de a ne întîlni, de a discuta despre o etapã foarte importantã pe care o parcurg ºcolile particulare din România. Este vorba despre etapa finalã a acreditãrii. Deja, spre Bucureºti se îndreaptã reprezentanþii foarte multor ºcoli particulare, pentru a-ºi depune dosarele în vederea acreditãrii. Este, totodatã, un prilej de a discuta despre legislaþia care existã în domeniu, despre ce se poate face pentru învãþãmîntul privat din þara noastrã. Noi am fost, deja, autorizaþi pentru a începe toate demersurile, în vederea acreditãrii, ºi sperãm ca, în scurt timp, sã primim ºi vizita reprezentanþilor Ministerului Educaþiei care ne vor evalua, în vederea acreditãrii. Profitãm de prilejul din aceastã searã ºi pentru a încheia contracte de parteneriat cu instituþiile similare interesate. Vom discuta termenii acestor proiecte, urmînd ca, ulterior, sã-i dezvoltãm, în funcþie de oportunitãþi.“
Model de organizare ºi funcþionalitate
Abia descins din maºinã, Viorel Enea, preºedintele UNDIPPR, s-a arãtat foarte încîntat de priveliºtea somptuoasã a aºezãmîntului educativ pietrean ºi nu ºi-a putut disimula curiozitatea de a cunoaºte, în amãnunt, mai multe aspecte ale acestei iniþiative particulare: „Pentru mine ºi pentru colegii mei, ºcoala în faþa cãreia ne aflãm reprezintã un model de organizare ºi funcþionalitate. Sîntem dornici de a organiza acþiuni ºi activitãþi comune care sã contribuie la stabilitatea acestui segment în aria învãþãmîntului naþional. Sînt foarte mulþumit de ceea ce am reuºit sã realizãm astãzi, atît la Bacãu, cît ºi la Piatra Neamþ. Consider cã învãþãmîntul particular este pe drumul cel bun, iar toþi cei care sînt implicaþi în acest proces de realizare a unui învãþãmînt viabil ºi de calitate, în realizarea unui proces coerent privind educarea tinerei generaþii, fac toate eforturile pentru materializarea acestui deziderat. Deviza noastrã este: «Dezvoltare ºi Calitate».“
Gheorghe Felea, inspector general al Direcþiei Generale pentru ÃŽnvãþãmînt Preuniversitar din cadrul Ministerului Educaþiei s-a arãtat, la rîndu-i, plãcut impresionat de lãcaºul particular de învãþãturã ºi a þinut sã precizeze natura raporturilor dintre ministerul de resort ºi UNDIPPR: „Sînt extrem de mulþumit de existenþa acestei unitãþi de învãþãmînt, atît sub aspectul bazei didactice ºi condiþiilor, cît ºi a competenþei cadrelor didactice care îºi desfãºoarã activitatea aici. Ne-am bucura ca asemenea modele sã se regãseascã ºi în alte iniþiative particulare de acest gen din România. Sã ºtiþi cã mai existã asemenea enclave în care iniþiativa privatã ºi-a concentrat eforturile ºi oferã asemenea condiþii. Evident, ministerul este interesat de dezvoltarea parteneriatelor ºi existã deschiderea cãtre cei care pot sã aducã valoare ºi cunoaºtere suplimentarã în pregãtirea copiilor ºi tinerilor.
Din acest punct de vedere, Uniunea Naþionalã pentru Dezvoltarea ÃŽnvãþãmîntului Particular Preuniversitar din România este, pentru minister, un partener ºi un jandarm în egalã mãsurã, care oferã o serie întreagã de soluþii alternative, ne aduc la cunoºtinþã o serie întreagã de posibile corecþii pe care sã le aplicãm în cadrul modernizãrii ºi restructurãrii învãþãmîntului. Noi, la rîndul nostru, dorim din partea dumnealor o implicare mai mare în soluþionarea problemelor pe care le ridicã sistemul naþional de învãþãmînt, de la diversificarea condiþiilor, pînã la atragerea competenþelor, pentru a reuºi sã realizãm împreunã proiectele pe care ni le-am propus“.
|