„Gaura“ de un miliard la asociatie
O expertiza contabila, efectuata la Asociatia nr. 23, a scos la lumina neconcordante în gestiune, în valoare de peste un miliard de lei vechi. Controlul a fost aprobat de Adunarea generala a asociatiei care a avut loc în luna februarie a acestui an, dupa ce au fost doua amînari ale aceluiasi demers, în 2004 si 2005. Aceasta, deoarece fosta conducere a asociatiei, formata din presedintele Gheorghe Jochiac si administratorul Ion Filip, avea înca un „lobby“ puternic ce împiedica luarea deciziei. La începutul acestui an, presedintele Dorel Amancei a reusit, în sfîrsit, sa obtina aprobarea Adunarii generale. S-a procedat la efectuarea unei licitatii, iar, din trei firme, a fost aleasa cea mai convenabila, Cabinetul expertului contabil Constantin Deliu. Au fost stabilite anumite obiective, aprobate în comitetul executiv al asociatiei, care raspundeau cel mai bine nelamuririlor proprietarilor. „ÃŽn urma expertizei a rezultat ca din cele sapte obiective nici unul nu a fost în regula, cea mai mare problema fiind acordarea drepturilor salariale si a premiilor între 01.01.2001 si 28.02.2004. ÃŽn acea perioada, au fost acordate nelegal drepturi salariale, contrar prevederilor Legii 114/96 si Hotarîrii de Guvern 85/2001, în cuantum de 124.827.000 lei. Pentru fostul presedinte, Gheorghe Jochiac au revenit 40 de milioane, iar lui Ion Filip, fost administrator, 85 de milioane. Tot la acest control, la capitolul referitor la efectuarea cheltuielilor gospodaresti, s-a constatat o suma de patru milioane de lei, ce a fost achitata de catre asociatie si decontata ca si cheltuieli gospodaresti, dar trebuia de fapt sa fie încasata de la un locatar“, a declarat Dorel Amancei, presedintele Asociatiei nr. 23. Raportul de expertiza contabila a mai constatat ca nu au fost repartizate pe listele de plata penalitati în valoare de 956.955.475 ROL. Aceste datorii au fost repartizate pe liste, dupa ce sumele au fost supuse aprobarii Adunarii generale, dar astfel s-au creat nemultumiri în asociatie, desi nu a fost vorba decît de intrarea în legalitate. Nu s-a tinut tinut nici evidenta imprimatelor cu regim special, neînregistrîndu-se nici cumpararea nici consumul acestora. Si la gestionarea fondului de rulment au fost constatate nereguli, banii fiind încasati, dar sumele nu au fost operate în registrul de evidenta specific. Toate acestea au dus la situatia actuala, cînd conducerea Asociatiei nr. 23 încearca recuperarea banilor de la fostii sefi, în conditiile în care este vizata de debransarea de la reteaua de apa potabila. „Am facut somatie la cei 4-5 oameni care au de plata, în principal lui Gheorghe Jochiac si Ion Filip. ÃŽn termen de cinci zile, acestia trebuiau sa vina sa achite sau sa semneze un angajament de plata. Deoarece nici unul nu s-a prezentat sa-si asume aceste daune, sîntem obligati sa înaintam actiune în instanta“, a mai mentionat Dorel Amancei. Reprezentantul Primariei Roman în relatiile cu asociatiile de proprietari, Dorel Nastasa, este de parere ca, daca exista un document oficial facut de un expert contabil, atunci situatia trebuie sa fie rezolvata pe cale legala. „Daca exista penalitati neevidentiate pe listele de plata, atunci sa-si asume raspunderea cine a fost la conducerea asociatiei, presedintele si administratorul. Daca au fost date drepturi banesti, de exemplu sub forma de premii, fara aprobarea Adunarii generale a asociatiei de proprietari, atunci sumele trebuie imputate celor ce s-au facut vinovati“, a declarat Dorel Nastasa. Principalul împricinat în aceasta chestiune, Ion Filip, nu a putut fi contactat, în urma repetatelor noastre demersuri, familia acestuie pretinzînd ca el lipseste, pentru mai multe zile, din localitate.
|