Carnetele de muncã, strînse de casele de pensii
Un act normativ intrat în vigoare de puþinã vreme stabileºte obligaþia persoanelor fizice ºi juridice care deþin sau pãstreazã, potrivit prevederilor legale, carnete de muncã, sã punã aceste documente la dispoziþia casei teritoriale de pensii pe a cãrei razã teritorialã îºi au domiciliul sau sediul.
„A intrat în vigoare Hotãrîrea Guvernului nr.1768/2005 privind preluarea din carnetele de muncã a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001. Potrivit actului normativ, toþi angajatorii care deþin carnete de muncã, inclusiv Inspectoratul Teritorial de Muncã, au obligaþia sã predea aceste carnete de muncã caselor judeþene de pensii pentru a se putea stabili stagiul de cotizare al fiecãrui salariat pînã la data de 1 aprilie 2001, data cînd a intrat în vigoare Legea pensiilor nr. 19/2000. Angajatorii vor trebui sã depunã, pe lîngã carnetele de muncã, ºi o copie dupã buletinul de identitate al salariatului respectiv“, a precizat jurist Ioan Popescu, inspectorul ºef al Inspectoratului Teritorial de Muncã Neamþ.
Carnetele de muncã ce vor fi puse la dispoziþia caselor teritoriale de pensii trebuie sã fie completate cu toate înscrierile pînã la data de 1 aprilie 2001 ºi sã fie certificate de autoritãþile abilitate, potrivit legii.
|