 Peste 4.700 de carnete de muncă informatizate
• urmează informatizarea documentelor deținute de AFOFM și administrația publică Casa Județeană de Pensii Neamț a intrat în pîine cu informatizarea cărților de muncă, iar, pînă la această dată, au fost lucrate peste 4.700 de asemenea documente. Procesul a demarat cu actele deținute de Inspectoratul Teritorial de Muncă Neamț, și vor urma cărțile de muncă deținute de alte instituții. „Pînă în acest moment, s-au trecut în sistem informatic datele de pe documentele deținute de ITM, respectiv 4.753 de carnete de muncă. Urmează cele deținute de Agenția Județeană de Ocupare a Forței de Muncă Neamț, unde sînt circa 4.000 de carnete, după care vom lucra cărțile de muncă din administrația publică locală și centrală, cele de la societățile comerciale și regiile autonome cu capital majoritar de stat care nu au carnetele de muncă la Inspectoratul Teritorial de Muncă“, a declarat directorul executiv al Casei Județene de Pensii Neamț, Cezar Aanegroae (foto). Programul informatic a fost pus la punct și definitivat, astfel că toate condițiile pentru buna desfășurare a activității sînt asigurate. 52 de salariați de la CJP Neamț lucrează la acest serviciu. Pentru eficientizarea activității se muncește în două schimburi, în condiții de maximă prudență. Testarea sistemului informatic a avut loc în perioada 13-18 martie și a constat în utilizarea de probă a programelor informatice, precum și în realizarea unei normări a activității de preluare a datelor. Neamțul, alături de Hunedoara, Prahova, Teleorman și Timiș, a fost județ pilot nominalizat de Casa Națională de Pensii pentru testarea și normarea activității de preluare în sistem informatic a carnetelor de muncă. Timp de o săptămînă, în perioada menționată, activitatea s-a desfășurat pe un eșantion de 400 de carnete de muncă puse la dispoziție atît de agenții economici, cît și de instituțiile publice. „Cel mai probabil de anul viitor, vom prelua carnetele de muncă deținute de agenții economici și de persoanele fizice. Vom folosi bazele de date pentru identificarea angajatorilor ce au acorduri cu ITM să păstreze aceste documente“, a adăugat directorul Aanegroae. Pentru o corectă preluare a datelor din aceste acte, de o foarte mare importanță pentru titulari, pentru că dovedesc vechimea în muncă, sporuri și alte date pentru stabilirea ulterioară a drepturilor de pensie, angajatorii trebuie să aibă în vedere anumite măsuri preliminare. Carnetele de muncă trebuie să fie completate cu toate înscrisurile, pînă la data de 1 aprilie 2001, și să fie certificate pentru perioadele de pînă la această dată, conform documentelor gestionate de instituții sau de angajatori. Certificarea se va face pe primul rînd liber al carnetului de muncă, unde trebuie să se menționeze, de exemplu, dacă titularul a avut perioade de concediu fără plată. De asemenea, angajatorul trebuie să se asigure că fiecare carnet de muncă este însoțit de copii ale actelor de identitate ale titularului. Acestea trebuie să certifice codul numeric personal și vor fi prinse cu capse de prima pagină a cărții de muncă. Graficul de predare a acestor acte va fi întocmit de Casa de Pensii și va fi comunicat celor interesați. De la 1 aprilie 2001, cărțile de muncă au fost înlocuite cu certificate de stagiu de cotizare, a căror distribuire a fost făcută către salariații nemțeni. Pentru 2001, stagiile de cotizare au ajuns, deja, la titulari, s-au trimis și cele pentru perioada 2002-2003, iar către sfîrșitul anului urmează a fi expediate certificatele aferente perioadei 2004-2005.
|