Peste 4.700 de carnete de muncã informatizate
• urmeazã informatizarea documentelor deþinute de AFOFM ºi administraþia publicã Casa Judeþeanã de Pensii Neamþ a intrat în pîine cu informatizarea cãrþilor de muncã, iar, pînã la aceastã datã, au fost lucrate peste 4.700 de asemenea documente. Procesul a demarat cu actele deþinute de Inspectoratul Teritorial de Muncã Neamþ, ºi vor urma cãrþile de muncã deþinute de alte instituþii. „Pînã în acest moment, s-au trecut în sistem informatic datele de pe documentele deþinute de ITM, respectiv 4.753 de carnete de muncã. Urmeazã cele deþinute de Agenþia Judeþeanã de Ocupare a Forþei de Muncã Neamþ, unde sînt circa 4.000 de carnete, dupã care vom lucra cãrþile de muncã din administraþia publicã localã ºi centralã, cele de la societãþile comerciale ºi regiile autonome cu capital majoritar de stat care nu au carnetele de muncã la Inspectoratul Teritorial de Muncã“, a declarat directorul executiv al Casei Judeþene de Pensii Neamþ, Cezar Aanegroae (foto). Programul informatic a fost pus la punct ºi definitivat, astfel cã toate condiþiile pentru buna desfãºurare a activitãþii sînt asigurate. 52 de salariaþi de la CJP Neamþ lucreazã la acest serviciu. Pentru eficientizarea activitãþii se munceºte în douã schimburi, în condiþii de maximã prudenþã. Testarea sistemului informatic a avut loc în perioada 13-18 martie ºi a constat în utilizarea de probã a programelor informatice, precum ºi în realizarea unei normãri a activitãþii de preluare a datelor. Neamþul, alãturi de Hunedoara, Prahova, Teleorman ºi Timiº, a fost judeþ pilot nominalizat de Casa Naþionalã de Pensii pentru testarea ºi normarea activitãþii de preluare în sistem informatic a carnetelor de muncã. Timp de o sãptãmînã, în perioada menþionatã, activitatea s-a desfãºurat pe un eºantion de 400 de carnete de muncã puse la dispoziþie atît de agenþii economici, cît ºi de instituþiile publice. „Cel mai probabil de anul viitor, vom prelua carnetele de muncã deþinute de agenþii economici ºi de persoanele fizice. Vom folosi bazele de date pentru identificarea angajatorilor ce au acorduri cu ITM sã pãstreze aceste documente“, a adãugat directorul Aanegroae. Pentru o corectã preluare a datelor din aceste acte, de o foarte mare importanþã pentru titulari, pentru cã dovedesc vechimea în muncã, sporuri ºi alte date pentru stabilirea ulterioarã a drepturilor de pensie, angajatorii trebuie sã aibã în vedere anumite mãsuri preliminare. Carnetele de muncã trebuie sã fie completate cu toate înscrisurile, pînã la data de 1 aprilie 2001, ºi sã fie certificate pentru perioadele de pînã la aceastã datã, conform documentelor gestionate de instituþii sau de angajatori. Certificarea se va face pe primul rînd liber al carnetului de muncã, unde trebuie sã se menþioneze, de exemplu, dacã titularul a avut perioade de concediu fãrã platã. De asemenea, angajatorul trebuie sã se asigure cã fiecare carnet de muncã este însoþit de copii ale actelor de identitate ale titularului. Acestea trebuie sã certifice codul numeric personal ºi vor fi prinse cu capse de prima paginã a cãrþii de muncã. Graficul de predare a acestor acte va fi întocmit de Casa de Pensii ºi va fi comunicat celor interesaþi. De la 1 aprilie 2001, cãrþile de muncã au fost înlocuite cu certificate de stagiu de cotizare, a cãror distribuire a fost fãcutã cãtre salariaþii nemþeni. Pentru 2001, stagiile de cotizare au ajuns, deja, la titulari, s-au trimis ºi cele pentru perioada 2002-2003, iar cãtre sfîrºitul anului urmeazã a fi expediate certificatele aferente perioadei 2004-2005.
|