Pacient smecher sau inconstient?
Atitudinea unui pacient cam ciudat ajuns la spital în urmã cu douã zile a oripilat cadrele medicale care îsi desfãsoarã activitatea la Unitatea de Primire a Urgentelor a Spitalului Judetean Neamt.
Ion S., din Roznov, s-a prezentat la spital joi, 29 noiembrie, în jurul orei 16, acuzînd o stare de rãu manifestatã prin greatã, vãrsãturi si scaune diareice.
Pacientul era iritat si acuza calitatea mîncãrii si serviciilor dintr-un restaurant din Piatra Neamt, unde servise masa în aceeasi zi, cu cîteva ore înainte.
Cum bãrbatul sustinea cã a mîncat mici, cadrele medicale au fost la un moment dat tentate cã creadã cã simptomele pe care le avea pacientul ar fi fost provocate de ceva probleme de igienã a spatiului sau personalului restaurantului, ori de deficiente de calitate a cãrnii de mici. Pacientul a fost consultat, i s-a recoltat sînge în vederea efectuãrii de analize si, pentru cã simptomele descriau un episod acut de toxinfectie alimentarã, afectiune care netratatã corespunzãtor poate avea repercusiuni grave asupra sãnãtãtii, a fost invitat sã se întindã în pat pentru a i se administra tratament de specialitate, perfuzabil.
Dupã vreo 45 de minute de perfuzare, pacientul a început sã vocifereze si a devenit foarte agitat, solicitînd sã i se întrerupã repede tratamentul, pentru cã în scurt timp el trebuie sã ajungã la garã si sã plece cãtre Constanta, unde are serviciul. În ciuda faptului cã medicii au încercat sã îl convingã cã se impune sã i se administreze tratament perfuzabil si cã în functiile de rezultatele analizelor se va vedea dacã nu cumva trebuie sã rãmînã internat, pacientul artãgos s-a ridicat din pat, si-a smuls perfuzia si a pãrãsit Unitatea de Primire a Urgentelor. Numai cã, înainte de asta, a semnat în registrul de internãri, unde s-a consemnat faptul cã el a refuzat tratamentul si a plecat din spital. Culmea este cã pacientul a solicitat doctorului care l-a tratat sã îi elibereze un document medical care sã ateste faptul cã a necesitat îngrijiri medicale.
De aici cadrele medicale au tras concluzia cã pacientul a lipsit de la serviciu si s-a gîndit sã îsi motiveze absenta printr-o problemã medicalã. Ca sã parã probabil credibil, înainte de a ajunge la spital, pacientul a fost pe la Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor, unde a reclamat de asemenea calitatea mîncãrii servite la restaurant.
Numai cã, în timpul cît a stat la perfuzie, bãrbatul a apucat sã spunã cã avea simptomele respective de vreo trei, patru zile.
|